Domácí péče o seniory

Telefony NOVO nasazeny v projektu domácí tísňové péče organizace Život 90

Stovky domácí tísňových telefonů NOVO pro seniory jsou v této době nasazovány v projektu pro domácí tísňovou péči společnosti Život 90, která již 30 let poskytuje svoje služby v oblasti péče o seniory. Naše společnost je výhradním dodavatelem špičkových speciálních telefonů NOVO od firmy Neat Elecronics, které představují kombinaci nejmodernější technologie a desetiletí výrobních zkušeností s telefony pro domácí péči o seniory.

Dalším významným účastníkem projektu je společnost Jablonet, která poskytuje svůj monitorovací systém a zajišťuje i celkovou technickou podporu projektu. Informace z tísňových telefonů NOVO jsou přes digitální IP protokol SCAIP přenášené přímo do jejich systému a obsluha s nimi tak může velice jednoduše pracovat a poskytovat asistenci starším osobám v nouzi.

Telefon NOVO

Telefony NOVO představují novou generací tísňových telefonů, vyvinutých ve Švédsku společností Neat. Telefony jsou navrženy speciálně pro domácí péči o seniory a jsou vybaveny speciálními dohledovými funkcemi a také kvalitním mikrofonem a reproduktorem pro hlasitý handsfree režim. Při stisku tísňového tlačítka na telefonu, na náramkovém tlačítku nebo v důsledku jiných definovaných poplachů (například detekce (ne)aktivity - viz níže) dochází k vytvoření obousměrné hlasové komunikace mezi uživatelem a obsluhou tísňového dispečinku. Díky tomu může pracovník na straně centrálního pultu dobře posoudit, jaká situace se v bytě uživatele odehrává, poradit, navigovat k pomoci a okamžitě na místo vyslat pracovníka nebo přímo záchranou službu.

Telefony NOVO jsou díky IP komunikaci trvale on-line a poskytují nepřetržitě informace o svém stavu i stavu připojených periferií.

Proč telefony NOVO?

Telefony NOVO představují zcela zásadní přelom pro poskytovatele sociální péče. Díky možnosti vzdálené aktualizace firmware a  dálkové konfigurace každého jednotlivého telefonu pomocí cloudového portálu CMP firmy Neat, se výrazně snižuje nutnost servisních zásahů v bytě klienta a dochází tím k úspoře provozních nákladů. NOVO zároveň dokáže odesílat veškerá data o technickém stavu  (stav baterie, kontrola rádiových periférií, signálu apod.) přímo do portálu a je tak možné provádět kontrolu jejich funkčnosti dálkově. Pokud by k jakékoliv závadě došlo, může telefon tento stav indikovat na portálu a upozornit pracovníky dispečinku, popřípadě uživatele. Díky tomu je tento telefon vhodný jak pro malá lokální střediska sociální péče tak pro poskytovatele s velkým počtem klientů.

 

Využívaná sestava

Pro co nejsnazší nasazení a zprovoznění byla zvoleny telefony NOVO IP GSM, které s dispečinkem komunikují pomocí mobilní sítě GSM/GPRS. Instalace telefonů je naprosto nenáročná a stačí je pouze zapojit do zásuvky. Telefony byly zároveň doplněny tísňovým náramkovým tlačítkem SMILE ID, které je vybaveno detektorem pohybové aktivity. Díky tomu může monitorovat, zda se uživatel pohybuje a informovat o tom tísňový telefon NOVO. Pokud by telefon zprávu o aktivitě během přednastavené doby nedostal, automaticky vyhlásí poplach. Tato sestava je doplněna optickým pohybovým detektorem PIR II, který slouží jako doplněk pro odstranění falešných poplachů neaktivity. Optický detektor se umisťuje do části bytu ve které se klient musí občas pohybovat (WC, chodba, předsíň apod.) a telefonu NOVO odesílá signál, pokud pohyb uživatele zaznamená. Nedostane-li telefon NOVO signál o aktivitě ani z náramku ani z optického čidla, automaticky varuje dispečink.

Mám zájem




    Souhlasím se zpracováním osobních údajů